Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle adviezen, aanbiedingen, overeenkomsten en de uitvoering daarvan tussen VEYNEX RECRUITMENT B.V. h.o.d.n. SPHERE IT (“Sphere IT”) en de klant (“Klant”) voor het leveren van zakelijke diensten, bestaande uit de ontwikkeling van software, de inrichting van infra-omgevingen, de digitalisering van werkplekken, het inrichten van datawarehouses en dashboarden, het inrichten en monitoren van IT Assets omgevingen alsmede diensten op het gebied van cybersecurity (“Diensten”). Afwijkingen van en aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk tussen Sphere IT en de Klant zijn overeengekomen. De toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de Klant, hetzij gepubliceerd op de website van de Klant, vermeld op een (inkoop)order of anderszins, wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Artikel 1 – Aanbiedingen

  1. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, zijn alle aanbiedingen en andere uitingen van Sphere IT, in welke vorm dan ook, geheel vrijblijvend. Een aanbieding geldt voor de expliciet in die aanbieding genoemde termijn. Is in die aanbieding geen geldigheidstermijn opgenomen, dan wordt deze termijn geacht maximaal 30 dagen te rekenen vanaf de datum van de aanbieding te zijn.
  2. Alle bij een aanbieding verstrekte gegevens, zoals afbeeldingen en beschrijvingen, zijn uitsluitend informatief en zo nauwkeurig mogelijk opgegeven. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Sphere IT niet.
  3. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem aan Sphere IT verstrekte gegevens waarop Sphere IT haar aanbieding heeft gebaseerd.
  4. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
  5. Eventueel later gemaakte aanvullende afspraken, wijzigingen in de aanbieding of toezeggingen door Sphere IT binden Sphere IT slechts indien deze door haar schriftelijk zijn bevestigd.

Artikel 2 – Overeenkomsten

  1. Behoudens het hierna gestelde komt een overeenkomst eerst dan tot stand nadat de Klant een aanbieding schriftelijk heeft aanvaard, respectievelijk heeft bevestigd, dan wel Sphere IT met de uitvoering van de Dienst is aangevangen. Indien een aanvaarding door de Klant van de aanbieding afwijkt, geldt dit als een nieuw aanbod van de Klant. Dat nieuwe aanbod dient schriftelijk door Sphere IT te worden aanvaard.
  2. Eventueel later gemaakte aanvullende afspraken, wijzigingen in de overeenkomst of toezeggingen door Sphere IT, binden Sphere IT slechts indien deze door haar schriftelijk zijn bevestigd. De oorspronkelijk overeengekomen levertijd kan, zulks ter beoordeling van Sphere IT, hierdoor komen vervallen.

Artikel 3 – Verplichtingen Klant

  1. Om een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst mogelijk te maken, is de Klant verplicht steeds tijdig alle in redelijkheid door Sphere IT te verlangen (technische) gegevens, specificaties, ontwerpen, informatie en inlichtingen te verschaffen. De Klant is verantwoordelijk en staat in voor de juistheid en volledigheid daarvan.
  2. De Klant zal steeds tijdig alle in redelijkheid door Sphere IT gewenste medewerking verlenen.
  3. Voor zover de Klant in het kader van de uitvoering van de overeenkomst apparatuur, zaken, goederen en/of andere middelen aan Sphere IT ter beschikking stelt, staat de Klant in voor de juistheid en volledigheid van die middelen en voor de tijdige terbeschikkingstelling daarvan aan Sphere IT. Sphere IT zal voornoemde middelen bewaren met de zorg van een goed bewaarder. Sphere IT is niet aansprakelijk voor schade, verlies of vernietiging van de terbeschikkinggestelde middelen, behoudens in het geval er sprake is van opzet en/of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Sphere IT.
  4. Sphere IT is gerechtigd haar verplichtingen uit de overeenkomst op te schorten tot het moment dat de Klant aan haar verplichtingen zoals genoemd in dit artikel 3 heeft voldaan. Indien de Klant, na schriftelijke ingebrekestelling, alsnog niet (volledig) aan haar verplichtingen heeft voldaan, heeft Sphere IT het recht om de overeenkomst te ontbinden. De Klant is in dat geval aansprakelijk jegens Sphere IT voor alle schade en/of kosten als gevolg van het niet, niet tijdige en/of niet volledig voldoen aan haar verplichtingen.
  5. Indien Diensten op locatie van de Klant dienen te worden uitgevoerd, draagt de Klant tijdig en kosteloos zorg voor de noodzakelijke faciliteiten en toegang tot de locatie.

Artikel 4 – Prijzen

  1. Tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen, zijn alle prijzen gebaseerd op de op het moment van de aanbieding of van het tot stand komen van de overeenkomst door Sphere IT gehanteerde prijzen en tarieven, exclusief BTW en overige belastingen, heffingen en overheidslasten.
  2. Tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen, kan de Klant geen rechten ontlenen aan een door Sphere IT afgegeven voorcalculatie of begroting.
  3. Ongeacht of eventuele prijsstijgingen voorzienbaar waren bij een aanbiedingen en/of bij de totstandkoming van een overeenkomst, is Sphere IT te allen tijde gerechtigd prijswijzigingen door te voeren als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven, dan wel als gevolg van na de datum van aanbieding of totstandkoming van de overeenkomst stijgende inkoopprijzen, prijzen van door derden verrichte diensten en/of werkzaamheden, prijzen van (hulp)materialen of grondstoffen, lonen, sociale lasten, belastingen, in- of uitvoerrechten en/of andere kostenfactoren, waaronder begrepen prijsstijgingen als gevolg van koerswijzigingen.
  4. Sphere IT is gerechtigd overeengekomen prijzen te verhogen in geval van door de Klant aangeleverde onduidelijke schetsen, tekeningen of modellen, ondeugdelijke informatiedragers, ondeugdelijke computerprogrammatuur of databestanden, ondeugdelijke wijze van aanlevering van de door de Klant aan te leveren materialen of producten en alle soortgelijke toeleveringen door de Klant die Sphere IT tot meer werkzaamheden of kosten noodzaken dan bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs mocht worden verwacht.
  5. Alle wijzigingen ten opzichte van de gesloten overeenkomst worden, wanneer daaruit meerkosten ontstaan zoals bedoeld in dit artikel, als meerwerk beschouwd. Het meerwerk zal apart in rekening worden gebracht aan de Klant.
  6. Sphere IT zal – voor zover mogelijk – de Klant het voornemen tot verhoging van prijzen schriftelijk kenbaar maken, waarbij zij in ieder geval de omvang en de datum waarop de verhoging ingaat zal vermelden.

Artikel 5 – Betaling

  1. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. Bij niet tijdige betaling binnen de gestelde termijn is de Klant een contractuele vertragingsrente verschuldigd van 1% per maand, waarbij een gedeelte van de maand wordt gerekend als een volle maand, over het bruto factuurbedrag. Verder zal de Klant in geval van niet of niet tijdige betaling buitengerechtelijke kosten verschuldigd zijn. Die buitengerechtelijke kosten bedragen 15% van de verschuldigde hoofdsom, met een minimum van € 350,--, onverminderd het recht van Sphere IT om de werkelijk gemaakte kosten aan de Klant in rekening te brengen indien deze het aldus berekende bedrag aan buitengerechtelijke kosten te boven mochten gaan en onverminderd alle overige wettelijke en contractuele rechten van Sphere IT.
  3. Door de Klant gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde renten en kosten en vervolgens strekken zij in mindering op opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de Klant dat de voldoening betrekking heeft op een andere factuur.
  4. Bij vertraging in de levering van de Diensten door toedoen van de Klant, heeft Sphere IT het recht de reeds gemaakte kosten te factureren alsook een deel van de totaal opgegeven prijs in verhouding tot de reeds geleverde Diensten. Sphere IT is gerechtigd te factureren op het moment, waarop, indien geen vertraging zou zijn ingetreden, zou kunnen worden gefactureerd.
  5. Sphere IT mag te allen tijde, ongeacht de overeengekomen betalingscondities, van de Klant verlangen dat deze vooruitbetaalt dan wel zekerheid stelt voor haar uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen, bij gebreke waarvan Sphere IT gerechtigd is de levering van Diensten op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht van Sphere IT op vergoeding van alle schade en/of overige wettelijke en contractuele rechten.

Artikel 6 – Uitvoering van Diensten

  1. Sphere IT zal zich naar beste kunnen inspannen de Diensten met zorg uit te voeren en overeenkomstig de tussen partijen overeengekomen afspraken en procedures. De Diensten worden door Sphere IT uitgevoerd op basis van een inspanningsverplichting, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.
  2. Sphere IT is gerechtigd om de overeenkomst / de Diensten geheel of gedeeltelijk door derden uit te laten voeren onder verantwoordelijkheid van Sphere IT.
  3. Bij de uitvoering van de Diensten is Sphere IT gerechtigd om gebruik te maken van programmatuur, materialen, software, producten, etc. van derden. Sphere IT is nimmer aansprakelijk voor de gevolgen van beëindiging van de ondersteuning, productie en/of levering van voornoemde middelen door derden. Sphere IT zal zich inspannen om de Klant zo spoedig mogelijk van deze beëindiging in kennis te stellen.
  4. Sphere IT is gerechtigd om bij de uitvoering van de Diensten gebruik te maken van Open Source Software. Sphere IT is nimmer aansprakelijk voor een schending van licenties van derden en/of een licentieovereenkomst door de Klant.

Artikel 7 – Wijziging van de overeenkomst en meerwerk

  1. De tijdsplanning en de afgesproken vergoedingen in de overeenkomst kunnen worden beïnvloed indien de overeenkomst tussentijds wordt uitgebreid en/of gewijzigd. Indien Sphere IT op verzoek of met voorafgaande instemming van de Klant werkzaamheden of andere prestaties heeft verricht die buiten de inhoud of omvang van de overeengekomen werkzaamheden en/of prestaties vallen, zullen deze werkzaamheden of prestaties door de Klant worden vergoed volgens de overeengekomen tarieven en bij gebreke daarvan volgens de gebruikelijke tarieven van Sphere IT. Sphere IT is in dat geval niet (meer) gebonden aan een al dan niet uiterste (oplever)datum of (leverings)termijn. Sphere IT zal bij een uitbreiding/wijziging van de overeenkomst de Klant schriftelijk informeren over de financiële gevolgen daarvan en over de eventuele gevolgen voor termijnen, afspraken en procedures in de overeenkomst.
  2. Indien voor de Diensten een vaste prijs is overeengekomen tussen partijen, zal Sphere IT de Klant schriftelijk informeren over de financiële consequenties van de extra werkzaamheden of prestaties als bedoeld in dit artikel.

Artikel 8 – Intellectuele eigendomsrechten

  1. Alle intellectuele eigendom op de op grond van de overeenkomst ontwikkelde embedded software en/of overige vervaardigde werken, berusten uitsluitend bij Sphere IT. De Klant verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten die bij deze algemene voorwaarden, de overeenkomst en/of de wet uitdrukkelijk zijn toegekend. Een aan de Klant toekomend gebruiksrecht is niet-exclusief, niet-overdraagbaar, niet-verpandbaar en niet sublicentieerbaar.
  2. Indien Sphere IT bereid is zich te verbinden tot overdracht van een recht van intellectueel eigendom, kan een zodanige verbintenis slechts schriftelijk en uitdrukkelijk worden aangegaan. Overdracht zal pas plaatsvinden na volledige betaling van de (meerwerk) facturen van Sphere IT. Overdracht tast het recht of de mogelijkheid van Sphere IT niet aan om aan die ontwikkeling ten grondslag liggende onderdelen, ontwerpen, algoritmen, documentatie, werken, protocollen, ideeën, programmeertalen etc., zonder enige beperking voor andere doeleinden te gebruiken en/of te exploiteren, hetzij voor zichzelf hetzij voor derden. Tevens tast de overdracht het recht of de mogelijkheid van Sphere IT niet aan om ten behoeve van zichzelf of een derde ontwikkelingen te doen die soortgelijk of ontleend zijn aan die welke ten behoeve van de Klant zijn of worden gedaan.
  3. De Klant garandeert dat door de nakoming van de overeenkomst geen inbreuk wordt gemaakt op rechten die derden kunnen doen gelden krachtens de auteurswetgeving of andere nationale, supranationale of internationale regelgeving op het gebied van intellectuele of industriële eigendomsrechten. Indien derde(n) de Klant benaderen dat door nakoming van de overeenkomst inbreuken worden gemaakt op intellectuele of industriële eigendomsrechten van die derde(n), is de Klant verplicht Sphere IT hiervan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen. De Klant vrijwaart Sphere IT zowel in als buiten rechte voor alle aanspraken die derden krachtens voornoemde wet- of regelgeving geldend kunnen maken.
  4. Indien ten aanzien van de juistheid van de door derden gepretendeerde rechten als voornoemd gerede twijfel bestaat of blijft bestaan, is Sphere IT bevoegd de nakoming van de overeenkomst op te schorten tot het moment waarop in rechte onherroepelijk komt vast te staan dat Sphere IT door de nakoming van de overeenkomst geen inbreuk op deze rechten maakt. Indien komt vast te staan dat Sphere IT door de nakoming van de overeenkomst inbreuk op rechten van derden maakt, is Sphere IT bevoegd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden en vergoeding van de door Sphere IT geleden en te lijden schade te vorderen.
  5. Sphere IT is nimmer gehouden tot het uitvoeren van dataconversie, tenzij dit schriftelijk uitdrukkelijk met de Klant is overeengekomen.
  6. Sphere IT is gerechtigd beeldmerk, logo of naam van de Klant te gebruiken voor reclamedoeleinden en/of externe communicatie.

Artikel 9 – Termijnen

  1. Eventueel voor Sphere IT overeengekomen (tussentijdse) (leverings)termijnen en/of (oplever)data hebben te allen tijde te gelden als streeftermijnen, binden Sphere IT niet en hebben steeds een indicatief karakter.
  2. Indien overschrijding van een termijn dreigt, zullen partijen daarover in overleg treden om de gevolgen van die overschrijding te bespreken.
  3. Als partijen zijn overeengekomen dat nakoming van de overeengekomen werkzaamheden in fasen zal plaatsvinden, is Sphere IT gerechtigd de aanvang van de werkzaamheden van de volgende fase uit te stellen totdat de Klant de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
  4. Indien geen tijdstip van aanvang van de Diensten is overeengekomen, is Sphere IT gerechtigd om het aanvangstijdstip naar eigen inzicht vast te stellen.

Artikel 10 – Overmacht

  1. Onder overmacht in de zin van deze algemene voorwaarden dient te worden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, direct dan wel indirect, voorzienbaar of niet voorzienbaar, waardoor Sphere IT niet aan haar verplichtingen uit hoofde van de gesloten overeenkomst kan voldoen. Onder overmacht in de zin van deze algemene voorwaarden wordt in ieder geval verstaan: epidemieën, pandemieën, natuurrampen, brand, stakingen in het vervoer, energiestoringen, werkstaking, ziekte personeel, overheidsmaatregelen, waaronder in ieder geval in- en uitvoerverboden, contingenteringen en bedrijfsstoringen bij Sphere IT c.q. haar leveranciers, alsmede wanprestatie door haar leveranciers waardoor Sphere IT haar verplichtingen jegens de Klant niet (meer) kan nakomen.
  2. Indien de overmacht situatie van tijdelijke aard zal zijn, dat wil zeggen korter dan twee maanden, heeft Sphere IT het recht de uitvoering van de overeenkomst zolang op te schorten, totdat de overmacht situatie zich niet meer voordoet.
  3. Is de overmacht situatie van blijvende aard of duurt die langer dan twee maanden, dan heeft Sphere IT het recht om de overeenkomst te beëindigen.
  4. Sphere IT heeft het recht zich ook op overmacht te beroepen indien de overmacht situatie intreedt nadat de Dienst door Sphere IT geleverd had moeten zijn.
  5. Indien Sphere IT bij het intreden van de overmacht situatie al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan of nog slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is zij gerechtigd de reeds uitgevoerde c.q. het uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren overeenkomstig artikel 4 en is de Klant gehouden deze factuurbedragen te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst.
  6. In geval van overmacht kan de Klant geen vergoeding van door haar geleden schade van Sphere IT vorderen.

Artikel 11 – Klachten

  1. Een klacht met betrekking tot de verrichte Diensten en daaruit voortvloeiende werken moet schriftelijk binnen tien (10) dagen nadat de Diensten zijn verricht of na (op)levering van het werk, of binnen tien (10) dagen na de ontdekking van het gebrek indien de Klant aantoont dat hij het gebrek redelijkerwijs niet eerder kon ontdekken, aan Sphere IT schriftelijk kenbaar worden gemaakt, onder opgave van de aard en de grond van de klachten.
  2. Een klacht met betrekking tot een ontvangen factuur moet schriftelijk binnen zeven (7) dagen na factuurdatum aan Sphere IT kenbaar worden gemaakt, onder opgave van de aard en de grond van de klachten.
  3. Een klacht schort de betalingsverplichting van Klant niet op.
  4. Als de klacht niet tijdig wordt ingesteld vervallen alle rechten van Klant in verband met de klacht.

Artikel 12 – Ontbinding en opzegging

  1. Indien de Klant niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting welke voor haar uit deze of enige andere met Sphere IT gesloten overeenkomst voortvloeit, heeft Sphere IT het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of de overeenkomst – na deugdelijke ingebrekestelling – geheel of ten dele te ontbinden zonder dat Sphere IT tot enige schadevergoeding gehouden is, onverminderd de aan Sphere IT verder toekomende rechten.
  2. Indien de Klant op het moment van ontbinding al prestaties ter uitvoering van de overeenkomst heeft ontvangen, zullen deze prestaties en de daarmee samenhangende betalingsverplichtingen geen voorwerp van ongedaanmaking zijn. Bedragen die Sphere IT voor ontbinding heeft gefactureerd in verband met hetgeen zij ter uitvoering van de overeenkomst reeds naar behoren heeft verricht of geleverd, blijven met inachtneming van het in de vorige volzin bepaalde onverminderd verschuldigd.
    1. Indien het faillissement of (voorlopige) surseance van betaling van de Klant is aangevraagd, dan wel is uitgesproken;
    2. Indien de Klant (de zeggenschap in) haar onderneming geheel of gedeeltelijk overdraagt, liquideert, ontbindt of stillegt;
    3. Indien op het vermogen van de Klant geheel of gedeeltelijk executoriaal beslag wordt gelegd.
  3. Sphere IT is gerechtigd de overeenkomst(en) met de Klant onmiddellijk en zonder rechterlijke tussenkomst en zonder dat een (nadere) ingebrekestelling is vereist op te zeggen in de navolgende gevallen:
    1. Indien het faillissement of (voorlopige) surseance van betaling van de Klant is aangevraagd, dan wel is uitgesproken;
    2. Indien de Klant (de zeggenschap in) haar onderneming geheel of gedeeltelijk overdraagt, liquideert, ontbindt of stillegt;
    3. Indien op het vermogen van de Klant geheel of gedeeltelijk executoriaal beslag wordt gelegd.
  4. Opdrachtgever is verplicht om Sphere IT onverwijld in kennis te stellen van de in lid 3 van dit artikel genoemde omstandigheden.
  5. Sphere IT is nimmer aansprakelijk voor de uit de ontbinding of opzegging voortvloeiende c.q. hiermee verband houdende schade en/of gevolgen.
  6. In geval van ontbinding of opzegging van de overeenkomst zijn alle door de Klant aan Sphere IT verschuldigde bedragen onmiddellijk en in hun geheel opeisbaar, onverminderd het recht van Sphere IT op volledige schadevergoeding en overige aan haar toekomende rechten wegens schending door de Klant van haar verplichtingen.

Artikel 13 – Annulering

  1. Indien de Klant een overeenkomst annuleert om redenen die buiten de risicosfeer van Sphere IT liggen, ongeacht of Sphere IT reeds aan de uitvoering van de overeenkomst is begonnen, is Sphere IT gerechtigd om aan de Klant een annuleringsvergoeding van 30% van de overeengekomen contractprijs in rekening te brengen, te vermeerderen met de door Sphere IT geleden schade indien die schade hoger is.

Artikel 14 – Aansprakelijkheid

  1. Alle overeenkomsten worden door Sphere IT uitgevoerd op basis van een inspanningsverplichting. Sphere IT kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor niet behaalde resultaten.
  2. Sphere IT is jegens de Klant nimmer aansprakelijk voor directe, indirecte of gevolgschade aan zaken, goederen en/of personen, die bij de Klant, haar medewerkers, haar afnemers en/of enige derden mocht ontstaan, ten gevolge van de uitvoering van de overeenkomst, behoudens in geval van opzet of grove schuld van de kant van Sphere IT en de Klant aantoont dat haar ter zake geen enkel verwijt treft.
  3. Onverminderd het bepaalde in het vorige lid van dit artikel is de aansprakelijkheid van Sphere IT, uit welke hoofde ook, in ieder geval beperkt tot maximaal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (exclusief BTW).
  4. Indien Sphere IT met inachtneming van de voorgaande bepaling desalniettemin aansprakelijk mocht zijn voor een hoger bedrag dan het bedrag zoals genoemd in lid 3 van dit artikel, dan zal deze aansprakelijkheid te allen tijde beperkt zijn tot het bedrag dat door de verzekeraar van Sphere IT wordt uitgekeerd, te vermeerderen met het verschuldigde eigen risico, zulks per gebeurtenis.
  5. Iedere rechtsvordering van de Klant jegens Sphere IT, voortvloeiend uit een (al dan niet toerekenbare) tekortkoming of onrechtmatige daad aan de zijde van Sphere IT jegens de Klant of uit welke andere wettelijke grondslag ook, vervalt door verloop van twaalf (12) maanden nadat de Klant ter zake voor het eerst bij ons heeft gereclameerd.

Artikel 15 – Geheimhouding

  1. De Klant en Sphere IT dragen er zorg voor dat alle van de andere partij ontvangen gegevens waarvan men weet of redelijkerwijs behoort te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. Dit verbod geldt niet indien en voor zover verstrekking van de desbetreffende gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijke voorschrift, of op basis van een wettelijk gegeven bevel van een overheidsinstantie of voor de goede uitvoering van de overeenkomst. De partij die de vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt.

Artikel 16 – Diversen

  1. Een beroep van de Klant op opschorting en/of verrekening is uitdrukkelijk uitgesloten. Sphere IT is gerechtigd de nakoming van haar verplichtingen jegens de Klant op te schorten zolang de Klant niet aan al haar verplichtingen uit hoofde van enige met Sphere IT bestaande rechtsverhouding heeft voldaan. Deze opschorting geldt tot het moment waarop de Klant alsnog haar verplichtingen jegens Sphere IT volledig is nagekomen.
  2. Indien enig beding van deze algemene voorwaarden nietig mocht zijn laat dat de overige bedingen van deze voorwaarden volledig in tact. Partijen zullen alsdan voor het nietige of vernietigde beding een regeling treffen die de oorspronkelijke bedoeling van partijen het dichtst benadert.
  3. Sphere IT is gerechtigd om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In dat geval zal Sphere IT de Klant tijdig op de hoogte stellen van de wijzigingen. Tussen deze kennisgeving en de inwerkingtreding van de gewijzigde voorwaarden zal tenminste 30 dagen zitten. Indien de wijziging tot gevolg heeft dat van de Klant een prestatie wordt verlangd die wezenlijk van de oorspronkelijke prestatie afwijkt, heeft de Klant de bevoegdheid tot aan de dag van inwerkingtreding om de overeenkomst te ontbinden per de datum dat de gewijzigde voorwaarden in werking treden, tenzij Sphere IT de overeenkomst onder de oorspronkelijke voorwaarden wil uitvoeren.
  4. Ingeval Sphere IT zijn rechten en verplichtingen uit de overeenkomst overdraagt aan een derde, doet Sphere IT hiervan tijdig mededeling aan de Klant. De Klant verleent hierbij reeds zijn toestemming voor een dergelijke overdracht en verplicht zich om alle medewerking te verlenen die voor een overdracht noodzakelijk is.

Artikel 17 – Geschillen en rechtskeuze

  1. Op alle aanbiedingen, overeenkomsten en de uitvoering daarvan is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
  2. Alle geschillen, waaronder begrepen die welke slechts door één partij als zodanig beschouwd worden, voortvloeiende uit of verband houdende met enige adviezen, aanbiedingen en/of overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing zijn of de betreffende voorwaarden zelf en haar uitleg of uitvoering, zowel van feitelijke als juridische aard, zullen worden beslecht door de bevoegde rechtbank in het arrondissement Limburg, locatie Roermond.
crossmenu